Whakatane

15 augustus 2022 - Whakatane, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we op pad met mijn schoonzus haar auto. Wel een beetje spannend al zeg ik het zelf .... Ik kan sowieso wel rijden dat is niet het probleem maar hier rijden ze aan de linkerkant... Dus bij de rotondes en de bochten moet ik goed onthouden dat ik in het midden van de weg moet zijn... Maar eerlijk is eerlijk het ging mij wel goed af ook al had ik een paar keer ipv de richtingaanwijzers de ruitenwissers  aan ging 🤣🤣🤣... Gelukkig met een van de kinderen voorin om ook even te helpen met uitkijken .

Ons plan was om naar Whakatane te gaan die plek waar ik geboren en opgegroeid.

Vanaf Kawerau is het in principe alleen maar rechtdoor en het is zo grappig ik weet alles uit mijn hoofd alle straten van vroeger (geen Google Maps nodig)🤣🤣🤣.... Toen we Whakatane binnen kwam zijn we eerst langs een van ons oude huis gereden die huis met het grote zwembad.

Ook wel heel leuk om de kids te laten zien.

Toen hebben we de auto achter de winkelcentrum geparkeerd en ging even lopen . Was inmiddels al lunchtijd dus daar een cafe/restaurant opgezocht en heerlijk geluncht met zijn drietjes.

Daarna ging we lopen tot het einde van de winkelstraat waar vroeger mijn vader een Snackbar en restaurant had toen wij klein waren om de kids te laten zien. Even de weg over naar het river en het Plato waar hun vader mij te huwelijk heeft gevraagd ook al was het gek om daar te zijn en alle herinnering die naar boven kwam.

Wij liepen langs de rivier weer terug naar de auto en gingen we richting de heads dit is een hele bijzonder plek dit is waar het River naar de zee gaat, Waar ik als kind ook heel veel tijd heb doorgebracht.

WIJ zijn ook langs Whakatane high school gereden waar ik ook school heb gezeten en naar de  supermarkt waar ik als jonge meisje van 15 achter de kassa heb gewerkt was wel veel veranderd maar was ook nog heel veel herkeherkenbar

Na ons bezoek van de supermarkt zijn we nog langs een andere huis gereden waar ik vroeger met moeder heb gewoont. Toen zijn we weer richting huis gegaan was toch wel een half uurtje weer terug naar Kawerau.

Wij hebben de dag afgesloten weer bij de zwembad met mijn  broer en schoonzus in de heerlijke hotpools...