Zondag naar het bos

15 augustus 2022 - Kawerau, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we lunchen in het bos . Marge heeft een heerlijke lunch voorbereid en allemaal in koeltassen en mijn broer had gisteren een vergunning opgehaald bij de gemeentehuis want die heb je nu nodig als je een bepaalde stuk bos in wil.

Allemaal in de auto zijn we richting een grote waterfall gereden ongeveer een half uurtje in de auto door het bos.

Het waterfall heet tarawera waterfalls. Ik ben er zelf al vaak geweest als kind en het blijft een gigantische mooi gezicht. Aangekomen bij het waterval moesten we ongeveer 20 min lopen door het bos lopen.... Naast het pad is de tarawera rivier het water was zo helder dat je de bodem kon zien zo kraakhelder hebben de kinderen nog nooit gezien half wegen ging Marge op een boom klimmen die over het water hing en vroeg Thomas als hij ook wou klimmen maar die had geen zin in een natte pak🤣🤣. Je kon de waterval al van een afstand al horen tussen al de gefluit van de vogels...

Toen we bij de waterval aankwam vertelde mijn broer dat er nu heel veel water eruit kwam omdat ze de afgelopen maand heel veel water is gevallen, soms in de zomer dat er niet zo veel water is omdat het zo droog is en weinig regenwater.

Mijn schoonzus was helemaal naar beneden gelopen en ons geroepen om te komen kijken moesten wel over natte grote steenen klimmen maar de uitzicht was prachtig.

Na een tijdje te hebben rond gekeken zijn wij terug gegaan naar de auto want een klein stukje verder was een picknick plekje om te lunchen.

Mijn broer had ook de vishengels mee dus wij gingen het eten uitpakken en heerlijk in de zon zitten want het was heerlijk weer.

De heren hadden de hengels al in het water en weer was het water zo helder.... Maar helaas geen vis te zien... Dus na het eten zei mijn broer dat hij wel een plekje wist en ging even daar kijken ... Gelukkig heeft mijn broer een grote auto en heel bekend in het bos want hij ging offroad of zo gezegd een verlaten achter pad.... Nou was ook wel heel spannend als wij wel doorheen kon maar is gelukkig allemaal goed gekomen.    ( Ik zal proberen de video hier in te zetten). De heren hebben nog 2 keer geprobeerd op verschillende plekjes te vissen maar helaas niets. Thomas had tot  2 keer toe wel beet gehad maar helaas zijn ze eraf gevallen. Ik heb het ook even geprobeerd maar natuurlijk was mijn lijn was in de boom terecht gekomen 🙈. Gelukkig konden we het er wel makkelijk uit halen. Dus dat was een keer en nooit weer hahaha.

Toen naar huis en met ze allen naar het zwembad mij broer en vrouw gaat  dagelijks naar toe. De zwembaden hier in kawerau zijn gratis en heel lekker de grote zwembad is gewoon lekker warm en ze hebben ook een kleine hotbad +/- 40°C heerlijk relaxed.... Moet je niet te lang in blijven want dan kook je echt 🥵🥵🤣🤣. Dus al en al een leuke spannend en relaxed dag.

1. Jimke, Rianne en kids:
    18 augustus 2022
    Jullie vermaken je wel zo te zien! Geniet ervan!
  2. Aafje:
    20 augustus 2022
    Super hebben jullie t zo te horen . 🥰 wat fijn dat jullie op verschillende logeeradressen zijn . Groeten aan allen daar en have fun together 💕