Taupo

26 augustus 2022 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Vandaag mag Sjaan van Maryana ook vrij hebben van school want dit heeft ze met haar juf geregeld omdat wij er zijn mag ze wel wat dagen vrij.

Vandaag staat Taupo op de planning Taupo is een grote dorp aan een grote meer waar er is genoeg te zien en doen Taupo is ook bekend als de dorp onder mount Ruaphu waar sneeuw is vaak en kan je ook skiën.

Dus vroeg uit de veren om er toch een leuke dag van te maken want dit is ook wel een goed 2.5 uur rijden heen en dan later ook weer terug.

Aangekomen in Taupo was het weer niet fantastisch en was heel erg bewolkt en regenachtig. Dat was wel jammer want anders kan je als je Taupo in gaat rijden de mooie berg zien maar voor ons allen maar bewolking.

Maryana is wel bekend in Taupo en wist een hele leuke cafe voor zoals ze hier zeggen morning tea… Nou ik was wel weer aan toe aan een bakje koffie.. Bij mijn koffie had ik een karamel gebakje en eerlijk is eerlijk hij was echt heerlijk.

Daarna zijn we even door alle winkelstraten gelopen zelfs is hier een vrouw in een boetiek die verkoopt kliks zo grappig want dat zie je bijna nooit …Dus kon ik het niet laten om eentje te kopen.

Op een hoek was ook een platenzaak dus zoals maryana ging uitleggen aan de kids dat wij vroeger heeeeel veel uren hier kon vermaken.

Was ook wel heel bijzonder omdat ze niet alleen maar platen verkocht maar ook cd’s en zelf cassette bandjes…. Net als je terug in de tijd was.

Toen zijn we naar de haven gegaan om op een boot reis te gaan maken .

Maryana had deze wel eerder gedaan en was ook wel leuke ervaring om toch even op het meer te zijn en gelukkig was het weer ook even wat opgeknapt.

Op de boat vertelde de kapitein dat onder de lake (Meer) een hele grote Volcano was en kon zo maar gaan uitbarsten, Lianne zei nou mooi is dat ,😱😱Maar de kans dat dat zal gebeuren is heel klein maar ja je weet het nooit….

De Boot is naar een grote Maori carving gegaan in de berg heel erg indrukwekkend dus mochten we ook voor op het schip staan  om foto’s te maken.

Daarna gingen ze 2 hengels uit gooien maar de kans was heel klein omdat het winter en de fish gaan dan vaak eitjes leggen en bijten niet.

Maar tot onze verbazing ging de hengel toch zij vroeg als er iemand was die hem binnen wouden halen en dat wou Thomas wel maar helaas met het inhalen was de vis eraf gevallen wel heel erg jammer voor Thomas was net zo leuk geweest.

Na de boottocht van een dik uur waren we weer terug even wat eten en toen lekker naar de grote verwarmde zwembad met grote glijbanen voor de kinderen en wij kon even relaxen in het heerlijke warm water dus voor ons geen straf.

Naar het zwemmen hebben we een Gelato (handgemaakte ijsje ) gehaald bij de ijs winkel en toen weer richting Tauranga.

Tijdens de terug weg mocht iedereen 2 liedjes uitzoeken op Spotify om af te spelen in de auto….

De laatste liedje waar wij mee zijn geëindigd was bohemian rhapsody van Queen ik en Aunty  zong zo hard als we kon  en proberen ons lacht in de houden want het was gewoon te grappig…. Geweldig deze dingen zal je nooit vergeten wat een plezier hebben we gehad.