Vrijdag dagje uit naar Rotoura

12 augustus 2022 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we een dagje uit naar Rotorua gepland Sjaan heeft vandaag vrij gekregen van School om met ons mee te gaan...

Vanmorgen vroeg zijn we vertrokken moest eerst even langs Degen zin werk want hij was zijn lunch vergeten 🙈 . Nog even tanken en toen een uurtje rijden door de bergen..😱 Was wel prachtig en de kids vonden het super mooi zoveel bergen dit zijn ze niet gewend.

Eenmaal aangekomen in Rotorua gingen wij naar Skyline een kabelbaan met een dichte bakje waar in je zit en naar boven gaan. Wat een uitzicht en het was prachtig mooi weer . In de restaurant hebben we even wat lunch gegeten en toen gingen de kinderen op de rodelbaan naar beneden ze vonden het geweldig... Ik en Maryana gingen heerlijk in de zon zitten oh dit was echt genieten wat een uitzicht adembenemend en heerlijk in de warme zon ☀️. Hebben ook lekker bij zit te kletsen zoveel dingen die ik nog weet van vroeger dat zij niet meer weet en anders om met zo.....de kinderen konden 3 keer op de rodelbaan eerst maar op de makkelijk baan om even te oefenen en daarna op de moeilijke want Thomas vond de eerste niet zo leuk omdat hij te makkelijk was🙈🤣🤣🤣 Toen de kinderen klaar waren gingen wij even bij de winkel even geshopt en dan weer naar beneden. Nog even genieten van het prachtige uitzicht en weer in de auto op naar kuirau park hier gingen wij als kinderen altijd heen kwamen allemaal herinneringen naar boven  . Rotorua is bekend om hun heet water die verwarmd wordt door de lava onder de grond. Er was zelf een pool met water dat 100°c was ongelooflijk zo heet de lucht is hier trouwens niet normaal in Rotorua het ruikt naar Verrotte eieren. Daar zijn ook baden om even je voeten in te doen is allemaal warme mineraal water en ze zeggen dat het heel gezond is .Daarna zijn we naar Rotorua lake( Meer) gegaan en daar een ijsje gekocht en die kids konden even uitleven bij de speeltuin en Thomas ging skateboarden.